Audyt SEO- co to jest i kiedy go wykonać?

Audyt SEO to usługa, której celem jest zbadanie stanu strony internetowej. Działania audytu opierają się m.in. na przeglądzie wszystkich ważnych z punktu widzenia SEO elementów, wskazaniu jakie są mocne i słabe punkty optymalizacji danego serwisu, szereg wskazówek dotyczących tego jakie kroki należy podjąć by poprawić optymalizację danego elementu. Poprawnie zoptymalizowana strona musi być przyjazna dla robotów indeksujących Google ale przede wszystkim ciekawa dla użytkowników.

Kiedy powinniśmy wykonać audyt SEO?

Wykonanie audytu powinno być brane pod uwagę w kilu sytuacjach. Na pewno warto skonsultować się z fachowcem SEO, jeszcze zanim strona zostanie utworzona. Jeśli pokażemy makietę specjaliście SEO, to będzie on mógł ocenić już na tym etapie jakich błędów unikać a jakie szanse możemy wykorzystać. Drugim momentem w którym audyt SEO byłby wskazany to, świeżo utworzona strona www. Bardzo często uwagi dotyczą podstawowych kwestii tj. meta znaczniki czy odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Wykonanie audytu dla strony, która właśnie powstała czasami jest bezsensownym zajęciem, ponieważ właściciel witryny z reguły nie ma środków przeznaczonych na ewentualne poprawki, taki audyt wykonany w formie dokumentu, trafia więc do szuflady. Kiedy jeszcze właściciele stron decydują się na audyt? Kiedy planują wprowadzenie zmian na stronie. Audyt wówczas dotyczy szans i zagrożeń, które wynikną z zastosowania poszczególnych słów kluczowych. Wykonanie audytu jest również konieczne kiedy klient zmienia agencję SEO, wówczas trzeba zweryfikować działania poprzedniej ekipy, która zajmowała się stroną klienta. Wówczas analizuje się widoczność strony w wyszukiwarkach ale także analizuje się działania naszej konkurencji.

Ile kosztuje audyt?

Prowadząc stronę internetową od czasu do czasu na pewno będziemy musieli wykonać audyt, jeśli nie jesteśmy fachowcami w dziedzinie SEO, będziemy musieli zlecić tę usługę agencji. Ile będziemy musieli zapłacić? Za typowy audyt płaci się przeważnie w granicach 500- 600 złotych. Kwota zależy m.in. od wielkości strony, ilości podstron itp. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcemy zlecać tych prac agencji, wówczas możemy sami wykonać audyt, istnieje wiele poradników na temat tego jak to zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *